پاپیروس رایند

 

پاپیروس رایند 

دو پاپیروس مهم ریاضیات مصری عبارتند از پاپیروس رایند و پاپیروس مسکو که تاریخ هر دوی آن ها تقریبا به ۱۸۵۰ سال پیش از میلاد بر می گردد. پاپیروس مسکو در موزه هنرهای زیبای مسکو و پاپیروس رایند در موزه ملی انگلیس در لندن  نگهداری  می شود پاپیروس رایند

دو پاپیروس مهم ریاضیات مصری عبارتند از پاپیروس رایند و پاپیروس مسکو که تاریخ هر دوی آن ها تقریبا به ۱۸۵۰ سال پیش از میلاد بر می گردد. پاپیروس مسکو در موزه هنرهای زیبای مسکو و پاپیروس رایند در موزه ملی انگلیس در لندن  نگهداری  می شود.

پاپیروس رایند شامل ۸۷ مسئله  وپاپیروس مسکو شامل ۲۵ مسئله است. ۶مسئله اول پاپیروس رایند دربارهn  قرص نان میان ۱۰ مرد است که به معرفی کسرها می پردازد ومسئله ۸۱ تا۸۷ چهار عمل اصلی را بر کسرها معرفی می کند.

برخی مسائل به حل معادله اختصاص دارند. بطور مثال مسئله ۲۶ می گوید: حاصل افزودن یک کمیت به مربع آن برابر۱۵ است. آن کمیت را بیابید.

برخی مسائل به معرفی سری های هندسی می پردازد. به عنوان مثال مسئله ۶۴ می خواهد ۱۰ کیسه جو را میان ۱۰ مرد چنان تقسیم کند که به هر یک ۸/۱ بیش از نفر قبلی برسد. همچنین مثال های هندسی مانند مسئله ۵۰ که می گوید مساحت میدانی به قطر ۹  khet (واحد اندازه گیری باستانی برای طول) را حساب کنید. در پاپیروس مسکو نیز به مسائل هندسی زیادی بر می خوریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد